Més informació [ Detall d'activitat

 
7044051704   Tercera jornada territorial del Congrés d'Educació Pública de Catalunya
2019-2020   Jornada / Jornades. Primària-Secundària
  
   21/3/2020 - 21/3/2020 (5 hores) de 9:00h a 14:00h
   Fundació Marta Mata
   Cal Mata (Saifores) (Banyeres del Penedès) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Baix Penedès
  
  
  
Inscripció   01/01/2020 - 21/03/2020
  
Descripció i   Metodologia:   Congrés d'Educació Pública de Catalunya: reflexió sobre l'educació avui i demà.
  
Objectius   -Determinar els aspectes que justifiquen la inclusió.
-Garantir la qualitat de la inclusió.
-Prioritzar el benestar des de la inclusió: Com ho fem amb una mirada inclusiva.
-Possibilitar la igualtat d’oportunitats dins i fora de l'horari lectiu.
-Definir els aspectes que afavoreixen la igualtat d’oportunitats i l’equitat en cada centre: Gratuïtat. Horaris. Serveis.
-Establir la relació entre currículum, avaluació i inclusió. Què vol dir un currículum i una avaluació inclusiva.
-Consensuar el model d’accés per lluitar contra la segregació. Què cal mantenir i què cal canviar?
-Compartir recursos.
-Organitzar la transició entre etapes. Com fem comunitat des del territori? Com gestionem els centres educatius des del territori?
  
Continguts   -Inclusió i equitat.
-El territori com a espai per afavorir l’equitat, la igualtat d’oportunitats i l’equilibri en l’accés a l’educació pública.
-La igualtat d’oportunitats dins i fora de l'horari lectiu.
-El benestar del centre com a única mirada (amb mirada inclusiva).
-La qualitat de la inclusió: recursos humans, econòmics, transició entre etapes, gestió pública, organització i metodologies afavoridores...
-Adequació de l'avaluació a la realitat, respectant als infants.
-Mirada al territori: aprofitant recursos comuns, idea de comunitat.



  
Formador/a   Pendent
  
  
Persones  destinatàries   Docents de les comarques de l'Alt i Baix Penedès i del Garraf.
  
E-mail   crp-baixpenedes@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent