7044051704 |
Tercera jornada territorial del Congrés d'Educació Pública de Catalunya |
2019-2020 |
Jornada / Jornades. Primària-Secundària |
|
|
|
21/3/2020 - 21/3/2020 (5 hores) de 9:00h a 14:00h |
|
Fundació Marta Mata |
|
Cal Mata (Saifores) (Banyeres del Penedès)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Penedès
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/01/2020 - 21/03/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Congrés d'Educació Pública de Catalunya: reflexió sobre l'educació avui i demà.
|
| |
Objectius |
-Determinar els aspectes que justifiquen la inclusió.
-Garantir la qualitat de la inclusió.
-Prioritzar el benestar des de la inclusió: Com ho fem amb una mirada inclusiva.
-Possibilitar la igualtat d’oportunitats dins i fora de l'horari lectiu.
-Definir els aspectes que afavoreixen la igualtat d’oportunitats i l’equitat en cada centre: Gratuïtat. Horaris. Serveis.
-Establir la relació entre currículum, avaluació i inclusió. Què vol dir un currículum i una avaluació inclusiva.
-Consensuar el model d’accés per lluitar contra la segregació. Què cal mantenir i què cal canviar?
-Compartir recursos.
-Organitzar la transició entre etapes. Com fem comunitat des del territori? Com gestionem els centres educatius des del territori?
|
| |
Continguts |
-Inclusió i equitat.
-El territori com a espai per afavorir l’equitat, la igualtat d’oportunitats i l’equilibri en l’accés a l’educació pública.
-La igualtat d’oportunitats dins i fora de l'horari lectiu.
-El benestar del centre com a única mirada (amb mirada inclusiva).
-La qualitat de la inclusió: recursos humans, econòmics, transició entre etapes, gestió pública, organització i metodologies afavoridores...
-Adequació de l'avaluació a la realitat, respectant als infants.
-Mirada al territori: aprofitant recursos comuns, idea de comunitat.
|
| |
Formador/a |
Pendent
|
| |
| |
Persones destinatàries |
Docents de les comarques de l'Alt i Baix Penedès i del Garraf.
|
| |
E-mail |
crp-baixpenedes@xtec.cat
|
| |
|
|